مجله اینترنتی

مجله اينترنتي سايت آريا
مجله اينترنتي

         روزنامه شهروند: هفته پاياني نيم‌فصل اول ليگ برتر فوتبال زنان تحت‌تأثير يك اتفاق ويژه قرار داشت. زهرا خواجوي، دروازه‌بان تيم وچان كردستان كه تا پايان هفته دهم هيچ گلي دريافت نكرده بود و ركورد كلين‌شيت ٩٠٠دقيقه‌اي را از خود به جاي گذاشته بود، تنها با بسته نگه‌داشتن دروازه خود به مدت ٤٠دقيقه مي‌توانست ركورد جديدي را در فوتبال ايران به ثبت برساند. با اينكه خيلي‌ها اميدوار بودند او با يك كلين‌شيت ديگر براي رسيدن به ركورد يك‌هزار دقيقه‌اي خيز بردارد، اين دروازه‌بان ٢١ساله با وجود شكستن ركورد پيام نيازمند، با دريافت ٣ گل و شكست تيمش حسابي غافلگير شد. با اين حال همين ركورد ٩٥٣دقيقه‌اي او را در كنار بزرگان دروازه‌باني جهان در تاريخ قرار داد.

 

عبور زهرا از پيام

با اينكه تا قبل از اين هيچ ركوردي از تعداد دقايق بسته نگه‌داشتن دروازه توسط يك دروازه‌بان در ليگ زنان ثبت نشده بود، آمار خيره‌كننده زهرا خواجوي درون دروازه تيم وچان كردستان باعث شد تا او با دروازه‌بان‌هاي برتر ليگ‌برتر مردان مقايسه شود. در ليگ نوزدهم پيام نيازمند، دروازه‌بان سپاهان ركورد قبلي را كه در اختيار سيدحسين حسيني بود، شكست و ٩٤٠دقيقه دروازه‌اش را بسته نگه داشت. زهرا خواجوي هم كه در ١٠ بازي ابتدايي تيمش در ليگ زنان هيچ گلي دريافت نكرده بود، ديروز اين فرصت را داشت تا در بازي آخر نيم‌فصل كه از حساسيت بالايي هم برخوردار بود، اين ركورد را جابه‌جا كند. با گذر از دقيقه ٤٠ بازي وچان كردستان و شهرداري بم، اين خبر روي خروجي همه رسانه‌ها قرار گرفت كه اين دختر ٢١ساله ركورد جديدي را در تعداد دقايق كلين‌شيت يك دروازه‌بان در ايران به ثبت رساند.

توقف در دقيقه ٩٥٣

 

زهرا خواجوي كه بعد از عبور از ركورد پيام نيازمند به سوي ركورد كلين‌شيت يك‌هزاردقيقه‌اي خيز برداشته بود، در دقيقه ٥٣ مسابقه دروازه خود را بازشده ديد. اين نقطه توقفي براي يك ركورد شگفت‌انگيز بود كه مي‌توانست چهار رقمي شود، اما نشد. اين گلر ٢١ ساله نهاوندي كه در اين فصل عادت به گل‌نخوردن داشت، گويا بعد از شكستن طلسم دروازه‌اش حسابي به هم ريخت، چون او دوبار ديگر هم گل دريافت كرد تا تيمش درنهايت ٣ بر يك بازنده مسابقه شود و قهرماني نيم‌فصل را از دست بدهد.

گلر ٢١ساله؛ بالاتر از بزرگان فوتبال ايران

شايد مقايسه درستي نباشد؛ اگر بخواهيم عملكرد يك دروازه‌بان در ليگ برتر زنان را با همتايان او در فوتبال مردان مقايسه كنيم؛ به‌ويژه اينكه زهرا خواجوي در سال٩٨ چنين ركوردي ثبت كرده و بزرگاني همچون عابدزاده و حجازي در سال‌هاي دور نام خود را در جدول دروازه‌بان‌هايي جا دادند كه بيشترين دقايق كلين‌شيت متوالي را داشتند. با اين حال از نظر آماري زهرا خواجوي فعلا صدرنشين دروازه‌بان‌هاي تاريخ ايران از نظر تعداد دقايق بسته نگه‌داشتن دروازه در بازي‌هاي باشگاهي به شمار مي‌رود.

خواجوي در فهرست ١٠٠ دروازه‌بان برتر جهان

 

شايد جالب باشد بدانيد در تاريخ بازي‌هاي باشگاهي فوتبال در جهان، يك دروازه‌بان برزيلي به نام «مازاروپي» با ١٨١٦دقيقه بسته نگه‌داشتن دروازه به صورت متوالي صدرنشين اين جدول به شمار مي‌رود. او از هجدهم مي‌١٩٧٧ تا هفتم سپتامبر ١٩٧٨ به مدت ١٨١٦دقيقه متوالي دروازه‌اش را در تيم‌هاي واسكودوگاما و ريودوژانيروي برزيل حفظ كرد تا صاحب معتبرترين ركورد در اين عرصه شود.

از دروازه‌بان‌هاي شاخص حاضر در فهرستي كه از ركوردداران كلين‌شيت در بازي‌هاي باشگاهي تاريخ جهان منتشر شده، مي‌توان به «ادوين فان درسار» هلندي و «دينوزوف» ايتاليايي اشاره كرد. فان درسار در سال ٢٠٠٨ و زماني كه وظيفه حراست از دروازه منچستريونايتد را برعهده داشت، توانست ركورد ١٣٠٢دقيقه‌اي را به نام خود ثبت كند تا در رده ششم فهرست برترين‌ها قرار بگيرد.

قبل از اين در رده‌بندي جهاني كه از سوي سايت تاريخ و آمار فدراسيون فوتبال جهان اعلام شده بود، بهرام مودت با ٨٤٤دقيقه در رده ١١٩ جهان جاي گرفته بود. حالا زهرا خواجوي با اين ركورد ٩٥٣دقيقه‌اي مي‌تواند جزو ١٠٠ دروازه‌بان برتر تاريخ فوتبال جاي بگيرد؛ البته شايد اگر اين رده‌بندي در فوتبال زنان هم وجود داشته باشد، او قطعا رتبه‌اي شگفت‌انگيز در تاريخ فوتبال زنان جهان به دست مي‌آورد. به هرحال همين قرارگرفتن نام دختر ٢١ساله فوتبال ايران در ميان بزرگ‌ترين دروازه‌بان‌هاي تاريخ جهان قطعا افتخار بزرگي براي او و فوتبال ايران خواهد بود.              

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۰۶:۲۰ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی