مجله اینترنتی

مجله اينترنتي سايت آريا
مجله اينترنتي

         روزنامه خراسان: خانمي ۳۴ ساله كه جوان‌ترين نخست‌وزير جهان شد، بهانه‌اي شد تا با ۱۰ زن پرنفوذ جهان به گزارش مجله فوربس بيشتر آشنا شويم.

 

يكي از پربازديدترين پست‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي در ۲۴ ساعت گذشته، ماجراي «حكومت زنان در فنلاند» است! با انتخاب جوان‌ترين نخست وزير تاريخ جهان، حالا ائتلاف سياسي پشت سر نخست وزير جديد اين كشور، يك ائتلاف كاملا زنانه است كه رهبران هر پنج حزب عضو ائتلاف زن هستند و سن چهار رهبر عضو دولت ائتلافي زير ۳۵ سال است.

«سانا مارين» وزير ۳۴ ساله و سابق «حمل و نقل» فنلاند به عنوان نخست وزير جديد اين كشور انتخاب شد تا لقب جوان‌ترين نخست وزير جهان را به نام خودش ثبت كند. نكته جالب درباره او اين است كه به تازگي در گفت و گويش با رسانه‌هاي فنلاندي گفته كه در آپارتماني اجاره‌اي با مادرش زندگي مي‌كند. او در سال ۲۰۱۵ ميلادي و در ۳۰ سالگي از شهر تامپره فنلاند، نماينده پارلماني در كشورش شد.

در ضمن، خانم مارين كه از هفت ماه پيش وزير حمل‌و‌نقل فنلاند شده بود و حالا هم جوان‌ترين نخست وزير جهان است، يك دختر ۲۲ ماهه دارد. به همين بهانه و در پرونده امروز زندگي‌سلام با ۱۰ خانم پرنفوذ جهان در سال ۲۰۱۹ به انتخاب مجله معتبر فوربس آشنا خواهيد شد. در خور ذكر است كه مجله فوربس هر دو هفته يك بار منتشر مي‌شود و تقريبا مشهورترين مجله اقتصادي جهان به‌شمار مي‌آيد و ذكر انتخاب‌هاي اين مجله به معناي تاييد آن نيست.

غيرقابل پيش‌بيني بي رحم و عمل‌گرا!

 

نام: آنگلا مركل

مليت: آلماني

شغل: سياستمدار

«آنگلا مركل» صدراعظم آلمان با آن مدل موي ساده و كوتاهش، پرنفوذترين زن جهان است. او از سال ۲۰۰۵ تاكنون صدراعظمي آلمان را بر عهده دارد. پدرش كشيش و مادرش يك معلم بوده و نكته جالب درباره آنگلا، اين است كه در مدرسه پلي‌تكنيك شهر تمپلين شروع به تحصيل كرده و به عقيده معلمان و هم‌كلاسي‌هايش، در دوران نوجواني كمتر مورد توجه، اما داراي روابط اجتماعي خوبي بوده است. شواهد نشان مي‌دهد مركل خيلي درگير سبك پوشش‌اش نيست.

او سال‌هاست كه ساده‌پوشي را انتخاب كرده و خيلي به مدل و سبك لباس‌هايش اهميت نمي‌دهد، يعني بيشتر از يك مدل خاص، اما در رنگ‌هاي متفاوت استفاده مي‌كند. اين روز‌ها او را سياست‌مداري غيرقابل پيش‌بيني، مرموز، بي‌رحم و عمل‌گرا مي‌خوانند. او بار‌ها با سياست‌هاي آمريكا همسو شده و مخالفت شديد اپوزيسيون اين كشور را برانگيخته تا جايي كه يك بار، رئيس حزب سوسيال دموكرات، اظهارات مركل را «سجده در برابر دولت آمريكا» دانست!

 

بدجور سرسخت و غيرقابل انعطاف!

 

نام: ترزا مي‌

مليت: انگليسي

شغل: سياستمدار

نخست وزير پيشين انگليس، «ترزا مي» دومين زن با نفوذ جهان است. او در ۲۱ سالگي كارمند بانك مركزي انگليس شد و شش سال بعد براي اولين بار در انتخابات مجلس عوام انگليس نامزد شد كه طبيعتا هم شكست خورد، اما نااميد نشد تا اين كه در ۳۲ سالگي وارد مجلس اين كشور شد. كارشناسان سياسي در انگليس، او را فردي «بدجور سرسخت»، «محكم» و «غيرقابل انعطاف» مي‌دانند.

همچنين او را فردي «مطمئن» توصيف مي‌كنند، يعني اگر كاري را به او بدهند به سرانجام مي‌رساند و پيگيري اش در به ثمر رساندن يك كار، گاهي باعث تعجب اطرافيانش مي‌شود. ترزا مي، اول مرداد امسال جاي خود را به نخست وزير بعدي انگليس يعني جانسون داد و بعد از اين ماجرا گفت: «از امروز من با شوهرم بيشتر بيرون مي‌روم، مي‌خواهم بيشتر آشپزي كنم و مي‌توانم زمان بيشتري را براي تماشاي كريكت بگذارم!»

 

عاشق پول، غواصي و باغباني!

 

نام: كريستين لاگارد

مليت: فرانسوي

شغل: حقوق دان

«كريستين مادلين اودته لاگارد»، حقوق دان فرانسوي، وزير اقتصاد پيشين فرانسه و تا همين چند ماه پيش رئيس صندوق بين‌المللي پول بود. او در پاريس و در يك خانواده فرهيخته از لحاظ علمي به دنيا آمد. پدر او استاد دانشگاه و مادرش، معلم بود. او كه به قول پدرش از بچگي عاشق پول و درآمدزايي بود، رشته حقوق را براي رسيدن به اهدافش انتخاب كرد و موفق به كسب مدرك دكتراي اين رشته از دانشگاه پاريس شد.

«لاگارد» تا كانون دو بار طلاق گرفته و داراي دو پسر از اين ازدواج‌هاست. سرگرمي او غواصي، شنا و باغباني است كه در مصاحبه‌هايي به آن‌ها اشاره كرده است. لاگارد در ۲۰۰۷ از طرف نيكولا ساركوزي به عنوان وزير دارايي انتخاب شد.و اولين زني است كه به عنوان رئيس صندوق بين‌المللي پول انتخاب شد و در سال ۲۰۱۱ در رده نهم فهرست زنان قدرتمند جهان قرار داشت، فهرستي كه امسال رده سوم آن را به نام خود زد.

 

از كارگري ساده تا مديرعاملي موفق!

 

نام: مري بارا

مليت: فنلاندي

شغل: مديرعامل شركت جنرال‌موتورز

بارا، نخستين زني است كه رياست يكي از اصلي‌ترين غول‌هاي خودروسازي دنيا را بر عهده گرفته است. پدر او ۴۰ سال در يك كارخانه ماشين‌سازي به‌نام پونتياك كار مي‌كرد. مري با كمك پدرش، پس از پايان تحصيلات دبيرستان درحالي‌كه ۱۸ سال بيشتر نداشت در شركت خودروسازي جنرال‌موتورز به عنوان يك كارگر ساده مشغول كار شد و از اين طريق، شهريه دانشگاهش را پرداخت مي‌كرد.

پشتكار، تلاش، انگيزه، تحقيق، مطالعه و ... باعث شد تا او در سال ۲۰۰۸ به سمت معاونت مهندسي توليد اين كارخانه برسد. سرانجام در سال ۲۰۱۴ و با نظر همه اعضاي هيئت مديره جنرال موتورز، به سمت مديرعامل اجرايي اين شركت انتخاب شد. بارا هم اكنون، عضو هيئت امناي دانشگاه استنفورد و يكي از ۱۲ نفري است كه در هيئت‌مديره شركت ديزني حضور دارد. نكته جالب اين‌كه او سال گذشته در رتبه ۶۲ فهرست زنان قدرتمند بود و امسال به رتبه چهارم رسيده است.

 

دختر كو ندارد نشان از پدر!

 

نام: ابيگل جانسون

مليت: آمريكايي

شغل: مديرعامل يك شركت سرمايه‌گذاري

«ابيگل پيرپونت جانسون» متولد دسامبر ۱۹۶۱ ميلادي در بوستون آمريكا، نايب رئيس شركت سرمايه‌گذاري «فيدلتي» است. اگر براي‌تان سوال است فيدلتي چيست، بايد بدانيد يك شركت چندمليتيِ فعال در زمينه ارائه خدمات مديريت سرمايه‌گذاري، مديريت صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري مشترك، مديريت ثروت و خدمات بيمه‌عمر است. رياست اين شركت بر عهده پدر ابيگل، ادوارد جانسون است.

در ادامه، خانم جانسون در سال ۲۰۱۶ رسما به عنوان رئيس و مديرعامل اين شركت سرمايه‌گذاري كه ۴۵ هزار كارمند در سرتاسر دنيا دارد، توسط پدرش منصوب شد. نكته جالب درباره او، اين‌كه دانش آموخته رشته هنر در سال ۱۹۸۴ است و زماني‌كه ديد علاقه زيادي به تجارت و اقتصاد دارد، وارد دانشگاه هاروارد شد و در سال ۱۹۸۸ در رشته مديريت بين‌الملل توانست دانش آموخته شود. او متاهل است و دو فرزند دختر دارد.

 

نيمه بهتر «بيل گيتس»!

 

نام و نام‌خانوادگي: مليندا فرنچ گيتس

مليت: آمريكايي

شغل: عضو هيئت‌مديره بنياد گيتس

مليندا گيتس ۵۵ ساله بيش از هر چيز ديگر به عنوان نيمه ديگر بيل گيتس شناخته مي‌شود. برخي حتي پا را از اين فراتر مي‌گذارند و مي‌گويند او نيمه بهتر بيل گيتس است! مليندا كه اكنون مادر سه فرزند است در سال ۱۹۸۷ در انتشارات مايكروسافت با بيل آشنا و زمينه ازدواجش با او فراهم شد. او كه ثروتي ۴/۸۹ ميليارد دلاري را با همسرش شريك است، به عنوان شريك همسرش در رياست بنياد بيل و مليندا گيتس، به يكي از با نفوذترين زنان خير جهان بدل شده است.

او مدير سابق برخي محصولات شركت مايكروسافت است و در سال ۲۰۱۳ به عنوان سومين زن پرنفوذ جهان شناخته شد. خانم گيتس مدرك كارشناسي خود را در رشته علوم كامپيوتر و اقتصاد از دانشگاه دوك و مدرك MBA را هم از همين دانشگاه در سال ۱۹۸۷ ميلادي دريافت كرده است. مليندا نشان آزادي دولت اسپانيا را در سال ۲۰۰۶ ميلادي براي فعاليت‌هاي خيرخواهانه‌اش دريافت كرد.

 

همه چيز از گاراژ شروع شد!

 

نام و نام‌خانوادگي: سوزان وويچيتسكي

مليت: لهستاني

شغل: مديرعامل يوتيوب

«سوزان دايان وويچيتسكي»، كارآفرين اهل آمريكاست كه مديرعاملي شركت يوتيوب را بر عهده دارد. او در اين سمت جايگزين «سالار كمانگر» مديرعامل ايراني شركت يوتيوب شد. در سال ۱۹۹۸ سرگئي برين و لري پيج از بنيان‌گذاران گوگل، گاراژ خانه وويچيتسكي را اجاره و نخستين دفتر گوگل را آن‌جا برپا كردند.

ماجرا از اين قرار بود كه سوزان و همسرش، خانه ۱۸۰ متري خود را به قيمت ۶۰۰ هزار دلار خريداري كرده بودند و براي مديريت هزينه‌هاي قسط خريد خانه، مجبور به اجاره دادن گاراژش شدند. شايد قرارداد ساده اجاره گاراژ خانه آن‌ها را بتوان نقطه عطفي در كل تاريخ دنياي فناوري دانست. او در سال ۱۹۹۹ به عنوان نخستين مدير بازاريابي شركت گوگل معرفي شد. اين كارآفرين ۵۱ ساله تنها فرزند موفق خانواده‌اش نيست. ديگر فرزند اين خانواده «جانت»، دكتراي انسان‌شناسي دارد و دختر ديگر آن‌ها يعني «آن»، از مديران مشهور آمريكايي است كه شركتي در حوزه مهندسي ژنتيك در آمريكا دارد.

 

وارث تاج و تخت پدر!

 

نام و نام‌خانوادگي: آنا پاتريسيا بوتين

مليت: اسپانيايي

شغل: مديرعامل بانك

«آنا پاتريسيا بوتين»، متولد ۱۹۶۰ بانكدار و مدير ارشد اجرايي اسپانيايي است كه هم اكنون رياست هيئت مديره گروه سانتاندر را بر عهده دارد. گروه سانتاندر، گروه بانكداري اسپانيايي است كه به عنوان بزرگ‌ترين بانك منطقه يورو شناخته مي‌شود. او دختر بزرگ آقاي بوتين است كه تا سال ۲۰۱۴ حدود ۳۰ سال مديريت اين بانك را بر عهده داشت. خانم بوتين به پنج زبان دنيا مسلط است. او در ۵۳ سالگي به يكي از زنان قدرتمند جهان در حوزه اقتصاد تبديل شده است.

سخت‌كوشي و مهارت‌هاي وي موقعيت او را در گروه سانتاندر و خارج از كشور بالا برده و وضعيت مالي اين بانك را در اوضاع بد اقتصادي هم پايدار نگه داشته است. دنيس لوكتيه، خبرنگار يورونيوز درباره زندگي او گزارش مي‌دهد: «بسياري آنا پاتريسيا بوتين را وارث طبيعي تاج و تخت سانتاندر مي‌بينند، بانكي كه براي سه نسل تحت اختيار اين خانواده بوده است. با اين حال همه از او حمايت نمي‌كنند. منتقدان مي‌گويند كه بانكداري مدرن، جاي روش‌هاي قديمي انتقال موروثي مقام نيست».

 

جسور باشيد و خوش‌بين!

 

نام و نام‌خانوادگي: مريلين هيوسن

مليت: آمريكايي

شغل: مديرعامل اجرايي

مريلين هيوسن ۶۶ ساله، مديرعامل اجرايي شركت لاكهيد است. شركت لاكهيد مارتين يكي از بزرگ‌ترين پيمانكاران صنايع هوافضا و سيستم‌هاي انرژي تجديدپذير در جهان محسوب مي‌شود كه تعداد كاركنان آن ۱۰۵ هزار نفر است و درآمد سالانه ۵۳ ميليارد دلاري دارد. خانم هيوسن همچنين از اعضاي هيئت مديره شركت‌هاي دوپونت و سنديا كورپوريشن هم به‌شمار مي‌آيد كه شركت دوپُن، در سال ۲۰۰۹ سومين شركت شيميايي جهان بر اساس ارزش بازار و نهمين شركت شيميايي، از نظر ميزان درآمد بوده است.

او مدرك كارشناسي مديريت تجارت و كارشناسي ارشد اقتصاد دارد. خانم هيوسن در ۹ سالگي پدرش را بر اثر سكته قلبي از دست داد كه بعد‌ها از آن به عنوان يك شوك در زندگي خودش و مادرش ياد كرد. خانم هيوسن درباره راز‌هاي موفقيت در مديريت مي‌گويد: «هنگامي كه يك چالش خاص را درك و گزينه‌ها را ترسيم كرديد، بايد در تصميم گيري‌هاي جسورانه و خوش‌بينانه اطمينان داشته باشيد».

 

پيشرفت و راحتي سازگار نيستند

 

نام و نام‌خانوادگي: جيني رومتي

مليت: آمريكايي

شغل: مديرعامل اجرايي شركت IBM

«جيني رومتي» كارآفريني است كه هم‌اكنون در جايگاه مديرعامل اجرايي و رئيس هيئت مديره شركت IBM قرار دارد. شركتي كه در زمينه توليد و فروش نرم‌افزار و سخت‌افزار، خدماتي مانندميزباني وب، فناوري نانو و رايانه‌هاي بزرگ فعاليت مي‌كند. رومتي از ۲۰۱۲ به عنوان مديرعامل شركت IBM معرفي شد. او دانش‌آموخته مهندسي برق در مقطع كارشناسي است و از سال ۱۹۸۱ وارد شركت مذكور شد.

رومتي رده‌هاي مختلف مديريتي را تجربه كرده و هشت بار نامش در فهرست ۵۰ زن پرنفوذ در كسب و كار كه توسط مجله «فرچون» منتشر مي‌شود، قرار گرفته است و در سال ۲۰۱۲ هم در فهرست مجله فوربس در بين ۱۰۰ زن كارآفرين جايگاه پانزدهم را به‌خودش اختصاص داد. جيني رومتي يك بار در پاسخ به سوال كسي كه از او پرسيد: «آيا ممكن است راحتي و پيشرفت در كنار هم وجود داشته باشند؟» پاسخ داد: «فكر نمي‌كنم. هر شخص بايد ميان اين دو مورد يكي را انتخاب كند» و انتخاب خود او پيشرفت بود، پيشرفتي حاصل تلاش زياد.

منابع: مجله فوربس، businessinsider              

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۵۷:۲۸ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی