مجله اینترنتی

مجله اينترنتي سايت آريا
مجله اينترنتي

         روزنامه خراسان: تا همين چند وقت پيش، داشتن بدل فقط براي فيلم‌ها و داستان‌هاي پليسي و البته دنياي سياست مدار‌ها بود. مثلا خيلي‌ها مي‌گفتند صدام، قذافي، ابوبكر بغدادي و خيلي‌هاي ديگر براي خودشان بدل داشته و دارند تا از آن‌ها به عنوان پيش مرگ استفاده كنند. اما اين روز‌ها بدل‌ها ديگر فقط براي آدم‌هاي كله گنده سياسي نيستند بلكه حالا به فكر پول در آوردن افتاده اند و برايشان مهم است شبيه يك سلبريتي باشند.

در ايران هم عده‌اي هستند كه در كنار ظاهر شبيه به سلبريتي با استفاده از ظرفيت شبكه‌هاي اجتماعي توانسته اند معروف شوند. به تازگي هم فيلم يكي از همين بدل‌ها كه شباهتي به محمد صلاح دارد، در فضاي مجازي منتشر شده كه بدل ايراني محمد صلاح را نشان مي‌دهد! او در حال گذر از خياباني در قطر است و حاضران در آن محل، دورش جمع شده‌اند و به خيال اين كه او بازيكن معروف تيم فوتبال ليورپول و تيم ملي مصر است با او سلفي مي‌گيرند. به همين بهانه چند بدل معروف را كه اين روز‌ها به دليل شباهتشان به يكي از چهره‌هاي معروف دنياي فوتبال يا هنر به جايي رسيده اند، معرفي مي‌كنيم.

رضا پرستش - ليونل مسي

 

فعاليت‌ها بعد از بدل شدن: بازيگري و تبليغات حرفه‌اي

رضا پرستش يا همان مسي ايراني، يكي از حرفه اي‌ترين بدل‌هاي ايراني است كه ظاهرا راه تجارت را خوب ياد گرفته و برخلاف بعضي‌ها نمي‌خواهد كوپنش را زود بسوزاند. مسي ايراني يكي از پرطرفدارترين بدل‌ها هم هست و آن قدر به نمونه اصلي شبيه است كه حتي در سفرش به اسپانيا هم با واكنش‌هاي عجيب و غريب مردم رو به رو شد. او كه خودش در سال ۹۶ با روزنامه خراسان گفت و گويي داشته، گفته بود متولد ۱۳۷۱ است و دوست دارد در كنار مسي باشد و به جاي او به بچه‌هايي كه دوست دارند مسي را ببينند سر بزند و در خيريه‌ها هم به جاي او شركت كند، اما اين روز‌ها او به خاطر شباهتش به ستاره بارسلونا مشغول پول درآوردن از طريق تبليغات است.

 

هادي خالقي - كارلوس كي روش

 

فعاليت‌ها بعد از بدل شدن: سلفي با تماشاگران فوتبال

اگر كي روش از تيم ملي ما نمي‌رفت و هنوز سرمربي تيم ملي بود و شما هادي خالقي را در خيابان مي‌ديديد، مطمئن باشيد او را با كي روش اشتباه مي‌گرفتيد. خالقي كه چند سالي با كارلوس اختلاف سن دارد، شباهتي عجيب به سرمربي تيم ملي دارد، اما مشكلش اين است كه كي روش اصلا اهل تبليغات نيست و از كشورمان هم رفته است، براي همين شبيه او بودن هم پول ساز نخواهدبود. همين باعث شده مدير يكي از شعب بانك تجارت در رشت نتواند فعاليت خاصي بكند و تنها به عكس گرفتن با تماشاگران فوتبال در ورزشگاه بسنده كند. او از بدو ورود كي روش به تيم ملي متوجه شباهتش به او شده بوده، اما يكي از دوستانش كه عكس او را در فضاي مجازي منتشر كرده دليل معروفيت خالقي شده است.

 

علي رضالو - كريستيانو رونالدو

 

فعاليت‌ها بعد از بدل شدن: تبليغات حرفه‌اي

سه سال پيش براي اولين بار تصاويري از بدل رونالدو در فضاي مجازي پخش شد. كسي كه بعضي‌ها معتقدند به لطف گريم، خودش را شبيه كريس مي‌كند وگرنه خيلي هم شباهت خاصي به او ندارد. دفاتر تبليغاتي، اما ظاهرا نظر ديگري داشتند و رضالو توانست در چندين تبليغ تجاري در نقش رونالدو شركت و احتمالا درآمد خوبي هم كسب كند. نكته‌اي كه درخصوص بدل رونالدو وجود دارد، مقايسه اش با رضا پرستش بدل مسي است. ظاهرا رضالو مشاوران و مديربرنامه خوبي ندارد و نتوانسته مثل بدل مسي پيشرفت كند البته مسئله شباهت كمتر او به رونالدو هم مي‌تواند در اين پيشرفت نكردن موثر باشد.

 

حميد ماهي صفت - مستربين

 

فعاليت‌ها بعد از بدل شدن: او از ابتدا يك كمدين بود

از اواخر دهه ۷۰ نام يك كمدين حسابي بر سر زبان‌ها افتاد. او كه به نوعي قبل از خيلي‌هاي ديگر شروع به اجراي استندآپ كمدي كرده بود، خيلي شبيه مستربين است و به او لقب مستر بين ايراني هم داده بودند. ماهي صفت مي‌توانست طوري يك جوك ساده را تعريف كند كه همه از خنده نابود شوند. بعد از چندوقت، اما خود آقاي كمدين در برنامه هايش اعلام كرد اصلا علاقه‌اي به مقايسه شدن با مستربين ندارد و اين حرف مردم است. حميد ماهي صفت كه زماني پاي ثابت بيشتر مراسم شادي آفرين برگزار شده در كشور بود، حالا چند وقتي است كم كار شده و البته شباهتش با روآن اتكينسون يا همان مستر بين هم خيلي كمتر شده است.

 

هادي لطفي - مرحوم مرتضي پاشايي

 

فعاليت‌ها بعد از بدل شدن: اجراي برنامه به جاي آن مرحوم

بعد از فوت مرتضي پاشايي، تعداد زيادي به عنوان بدل پاشايي به ميدان آمدند و در مراسم تشييع و ترحيمش هم حضور داشتند. لطفي، اما از نظر چهره بيشترين شباهت را به آقاي خواننده دارد، ولي وقتي روي صحنه مي‌رود تا اجرا كند مجبور است فقط لب خواني كند، چون هيچ سر رشته‌اي در خواندن ندارد. البته مرتضي پاشايي يك بدل ديگر هم به نام ميلاد فتاحي دارد كه هيچ شباهت ظاهري به هم ندارند و فقط صداي اين بدل شبيه پاشايي است. اين دو نفر و چند نفر ديگر با حضور در مراسم مختلفي از جمله جشن و... سعي مي‌كنند با زنده كردن ياد پاشايي و اجراي ترانه‌هاي او پول دربياورند و ظاهرا در اين راه موفق هم بوده اند.

 

بدل‌هاي ديگر - از سوءاستفاده و كلاهبرداري تا هيچ

همه بدل‌ها از شباهتشان استفاده درست نمي‌كنند و برخي هم به دليل اين شباهت دست به كلاهبرداري مي‌زنند. يكي از آن‌ها فردي است كه شبيه احسان عليخاني است و با سوء استفاده از اين شباهت، دست به اغفال دختران جوان و كلاهبرداري از مردم زده بود كه خيلي زود توسط پليس دستگير شد. خيلي‌هاي ديگر هم هستند كه بدل هايشان فقط شبيه آن‌ها هستند و درآمدي از اين شباهت ندارند. بدل‌هاي محمد رضا گلزار بازيگر سينما، نرگس محمدي بازيگر سريال ستايش و بهنام باني خواننده موسيقي پاپ هم از اين دست بدل‌ها هستند.

بدل‌هاي خارجي

جالب است بدانيد فقط ايراني‌ها نيستند كه دوست دارند خودشان را شبيه آدم‌هاي معروف كنند. در كشور‌هاي ديگر هم افرادي هستند كه دوست دارند شبيه ستاره‌هاي هاليوود باشند و با استفاده از شهرت آن‌ها به پول برسند. مثل بدل‌هاي سلنا گومز، برد پيت، جنيفر لوپز، تيلور سوئيفت، دي كاپريو و ... حتي بدل باراك اوباما هم توانسته به خاطر شباهتش به رئيس جمهور سابق آمريكا پول خوبي به دست بياورد.              

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۰۰:۴۵ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی